FT Bergen op Zoom promoveert naar Eredivisie

30 mei 2026

Na vier ronden in de nacompetitie is het Futsal Team Bergen op Zoom gelukt om promotie naar de Eredivisie Futsal af te dwingen. Vrijdagavond won de ploeg uit Bergen op Zoom de finale van de nacompetitie met 4-8 op bezoek bij Sportclub Olympic.

FT Bergen op Zoom eindigde als derde in de reguliere competitie, achter kampioen Groene Ster Vlissingen en FC Westland, maar in de nacompetitie moesten zelfs de kampioenen van de andere Eerste Divisies buigen. 

2 promovendi, 4 degradanten
FT Bergen op Zoom is voor komend seizoen één van de twee nieuwkomers in de Eredivisie. De andere gepromoveerde ploeg won de wedstrijdreeks om promotie tussen de drie kampioenen van de Eerste Divisies; Groene Ster Vlissingen. Daartegenover staat het afscheid van FC Golden Stars, TZR Fermonia Boys, Heracles Almelo en FC Bordeauxboys. Zoals bekend zullen er volgend seizoen 14 clubs in plaats van 16 clubs deelnemen aan de Eredivisie. Het seizoen daarna worden het aantal teruggebracht naar 12.